پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS جدید پیش از رونمایی لو رفت

پورشه 718 اسپایدر RS

پورشه ۷۱۸ اسپایدر یکی از محبوب ترین مدل های این کمپانی آلمانی است. در حالی که این شرکت وسواس ویژه ای روی مخفی نگه داشتن محصولات جدید خود پیش از رونمایی دارد، اخیرا پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS توسط عکاسان شکار شده است.

در تصاویری که مشاهده می کنید کاپوت خودرو به همراه محفظه های ورود هوا، دریچه های عمودی و رینگ ها گویای تیپ RS هستند. سقف خودرو همانند نسل قبل به صورت پارچه ای عرضه شده است. جهت اطلاع علاقه مندان باید یادآوری کنیم RS مخفف Renn Sport یا Race Sport است و در خودروهای پورشه به مدلی اطلاق می شود که یک خودروی قانونی و خیابانی است اما برخی ویژگی های خودروهای اتومبیل رانی را نیز به همراه دارد.

همان طور که می دانید پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS در حقیقت نسخه تعمیم یافته ۷۱۸ کیمن GT4 RS است. به همین دلیل این ۲ خودرو شباهت زیادی به یکدیگر دارند. در قسمت جلو تفاوت چندانی دیده نمی شود. کاپوت عضلانی به همراه ۲ ورودی هوا قدرت بالای خودرو را یادآوری می کنند. در دو طرف سپر ورودی هوا تعبیه شده که با کمی دقت اینترکولرهای توربو شارژ را می توان مشاهده کرد. در بخش مرکزی نیز یک ورودی هوای ذوزنقه ای قرار دارد. طراحی چراغ ها و شیشه جلو مشابه با نسخه GT4 بوده و لنز تیره رنگ چراغ ها به زیبایی این بخش افزوده است.

بیشترین تغییر اعمال شده در نمای جانبی دیده می شود. سقف خودرو همانند نسل قبل به صورت پارچه ای تعبیه شده که در کاهش وزن خودرو موثر است. در مدل GT4 سقف با شیب ملایم تا انتهای خودرو امتداد یافته و یک بال عقب وظیفه افزایش نیروی Down Force را دارد. اما در مدل اسپایدر RS سقف پارچه ای طول کوتاهی داشته و در میانه خودرو به پایان می رسد. دو برآمدگی حبابی شکل با طول زیاد تا انتهای خودرو مشاهده می شود که وظیفه انتقال هوا را بر عهده دارند. یک اسپویلر نه چندان بزرگ در قسمت انتهایی دیده می شود که در طراحی آن از دم اردک الهام گرفته شده است. دو هواکش برآمده بر روی ستون C قرار دارد تا این بخش به صورت کامل با مدل GT4 متفاوت باشد. طراحی درب ها، آینه ها و ورودی های هوای جانبی، رینگ و کالیبر ترمز بدون تغییر است.

پورشه 718 کیمن GT4

پورشه 718 اسپایدر RS در نمای جانبی تفاوت های آشکاری با نسخه GT4 دارد
پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS در نمای جانبی تفاوت های آشکاری با نسخه GT4 دارد

در بخش عقب چراغ ها با رنگ تیره خودنمایی میکنند. در قسمت پایین سپر یک دیفیوزر بزرگ به همراه دو خروجی اگزوز دیده می شود تا این بخش نیز بدون تغییر باشد.

بنابر اطلاعات منتشر شده موتور خودرو همانند پورشه ۹۱۱ GT3 یک پیرشانه ۴ لیتری تخت با قدرت ۴۹۶ اسب بخار خواهد بود. در این موتور محدود مجاز دور موتور به ۹۰۰۰ دور بر دقیقه محدود شده است. انتظار می رود شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل نیز همانند ۹۱۱ حدود ۳.۴ ثانیه باشد و تا سرعت ۱۹۶ مایل شتاب گیری کند.

با توجه به قیمت ۱۸۰۳۷۰ پوندی مدل GT4 انتظار می رود نسخه کانورتیبل قیمت به مراتب بالاتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *