سایبر تراک قیمتی فراتر از ۴۰ هزار دلار خواهد داشت

سایبر تراک

سایبر تراک نام وانت پیکاپ شرکت تسلا است. این خودرو در زمان رونمایی به علت طراحی هیجان انگیز و ویژگی های فنی خارق العاده توجه زیادی را به خود جلب کرد. پس از معرفی، تسلا اقدام به انتشار ویدیویی از این خودرو نمود که در نبرد طناب کشی با یک فورد F150 به راحتی پیروز شد. اما هیجان انگیزترین بخش معرفی این خودرو قیمت آن بود. ایلان ماسک مدیر عامل تسلا اعلام کرد، مدل تک موتور این خودرو ۳۹۹۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. با اعلام قیمت خودرو موجی از گمانه زنی ها در مورد این خودرو آغاز شد و بسیاری عرضه خودرو با مشخصات سایبر تراک و قیمت یاد شده را غیر ممکن دانستند.

تسلا اقدام به بارگذاری سایبر تراک در سایت خود نمود و در قسمت ثبت سفارش قیمت ۳۹۹۰۰ دلار را ثبت کرد. در اکتبر ۲۰۲۱ این شرکت قیمت قبلی را حذف نمود و اعلام نمود متقاضیان می بایست با پرداخت ۱۰۰ دلار پیش پرداخت تا زمان تحویل خودرو صبر کنند. هنگام معرفی این خودرو سال ۲۰۲۲ موعد تولید خودرو در نظر گرفته شد. گذشت زمان نشان داد این خودرو احتمالا تا سال ۲۰۲۳ نیز به بازار نخواهد آمد. اکنون با برگزاری یک کنفرانس خبری مشخص شده آرزوی سایبر تراک با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار بر باد رفته است.

چندی قبل جلسه ی پرسش و پاسخ سالانه سهامداران تسلا برگزار شد. در این جلسه یکی از سهامداران از ایلان ماسک پرسید: ” آیا خریداران اولیه ی سایبر تراک می بایست بهای اضافی برای دریافت آن پرداخت کنند؟”

ایلان ماسک پاسخ داد :”از زمان معرفی این خودرو در سال ۲۰۱۹ تاکنون خیلی چیزها تغییر کرده است. مشخصات و قیمت گذاری متفاوت خواهد بود. من از دادن خبر بد متنفرم.” وی در ادامه به بحث درباره تورم اقتصادی و مسائل مرتبط با آن پرداخت. با دظر نرگفتن سابقه تسلا در قیمت گذاری خودروهای خود، می توان نتیجه گرفت که کلمه ی “متفاوت” به معنای گران تر شدن سایبر تراک خواهد بود. همچنین ایلان ماسک پاسخی به اینکه آیا خریداران اولیه بهای اضافی خواهند پرداخت یا خیر نداد. بنابراین احتمالا هیچ سایبر تراکی با قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار عرضه نخواهد شد.

ایلان ماسک تلاش کرد با تعریف و تمجید از سایبر تراک خیال سهام داران و خریداران اولیه این خودرو را راحت کند. وی همچنین توضیح داد که این خودرو در اواسط سال ۲۰۲۳ و در کارخانه تگزاس تولید خواهد شد.

منبع: www.motortrend.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *