پورشه تایکان رکورد خودروهای الکتریکی پیست نورنبرگ را شکست

پورشه تایکان

پیست نورنبرگ آلمان یکی از مهمترین پیست های اتومبیل رانی دنیا است. اکثر شرکت های سازنده ی خودرو در دنیا محصولات بر شتاب و سریع خودرو را در این پیست آزمایش می کنند. ثبت رکورد در این پیست بر اساس کلاس خودرو در نظر گرفته می شود. کلاس سدان اسپرت از پر طرفدارترین سگمنت های بازار است که خودروسازان بسیاری محصولاتی در آن ارائه می کنند. اخیرا با حضور خودروهای الکتریکی این کلاس به محلی برای قدرت نمایی شرکت های مختلف تبدیل شده است.

در سپتامبر سال ۲۰۲۱ تسلا مدل اس پلید توانست با ثبت رکورد ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه به عنوان سریع ترین خودروی سدان الکتریکی شناخته شود. اما اخیرا پورشه تایکان توانست این رکورد را ۲ ثانیه بهبود دهد.

رانندگی خودرو در این تست بر عهده لارس کِرن راننده تیم توسعه پورشه بوده است. این راننده توانست مسافت ۱۲.۹۴ مایلی پیست را در مدت زمان ۷ دقیقه و ۳۳ ثانیه طی کند. در ویدئو منتشر شده پورشه تایکان به راحتی به سرعت ۲۶۵ کیلومتر می رسد.

پورشه تایکان توربو اس با قدرت ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۴ نیوتن متر در حالت Overboost یک هیولای الکتریکی به حساب می آید. لازم به ذکر است خودروی مورد بحث مجهز به تجهیزات اضافه ای بوده است. این خودرو مجهز به رینک های ۲۱ اینچی با طرح RS-spyder و لاستیک های P Zero Corsa پیرلی بوده که عملکرد بسیار نزدیکی به رینگ و لاستیک های مسابقه ای دارد. با انی حال این تغییر قانونی است. تغییر بعدی شامل یک بروزرسانی نرم افزاری است که تغییراتی را روی سیستم تعلیق و ترمز خودرو اعمال نموده تا این پکیج عملکرد خوبی داشته باشد.

این کیت تنها برای خودروهای مدل ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود و سفارش گذاری آن از انتهای سال جاری انجام خواهد شد تا خودروهای تولید شده در Zuffenhausen ملقب به سریع ترین باشند.

با توجه به اینکه کلاس خودروهای الکتریکی به طور سریع در حال پیشرفت است پورشه در آینده بازهم به چالش کشیده خواهد شد. به عنوان مثال خودروی لوسید مدل Air در پیست های لاگونا سکا و فستیوال سرعت GoodWood توانست رکوردهای فوق العاده ای ثبت کند. و این خودرو هنوز در پیست نورنبرگ به طور رسمی تست نشده است. با توجه به پیشرانه ۱۹۱۴ اسب بخاری و طراحی آیرودینامیک به احتمال زیاد لوسید رکورد بسیاری بهتری در این پیست ثبت خواهد کرد. البته باید در نظر داشت لوسید Air در کلاس سوپر اسپرت قرار می گیرد. تمامی رکوردهای ثبت شده توسط خودرو سازان مختلف گویای پیشرفت خیره کننده مهندسی در قرن ۲۱ است.

منبع: www.autoweek.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *