سرقت هیوندای و کیا با یک کابل USB

هیوندای

اخیرا ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد برخی مدل های کیا و هیوندای به راحتی مورد سرقت قرار می گیرند. در این ویدئوها افراد با شکستن شیشه خودرو اقدام به بازکردن درب می کنند، در مرحله بعد با اتصال یک کابل USB به یک درگاه ورودی موتور خودرو روشن می شود.

طبق گزارش های رسیده سرقت هیوندای و کیا در تمامی مدل ها امکان پذیر نیست. این نقطعه ضعف در خودروهای کیا مدل ۲۰۱۱ و خودروهای هیوندای مدل ۲۰۱۵ مشاهده شده است. این رخنه امنیتی موجب شد در برخی شهرها پلیس به مالکان این خودروها قفل فرمان بدهد. به نظر می رسد سرقت هیوندای و کیا به دلیل ضعف در سیستم ایمبولایزر خودرو رخ می دهد.

انتشار فیلم سرقت خودروها توسط گروهی به نام “Kia boys” انجام می شود. این افراد با نشان دادن مرحله به مرحله ی این کار موتور خودرو را روشن نموده و سپس با خوشحالی ویدئو را پایان می دهند. بیشترین سرقت انجام شده در ایالت ویسکانسین امریکا رخ داده است. بنابر گزارش های رسیده سرقت خودرو در این ایالت ۲۶۴۴ درصد!!! رشد داشته است. حجم سرقت ها به حدی بالا رفته که روزانه حدود ۲۰ خودرو به سرقت می رود.

اما این ضعف امنیتی تنها مربوط به ایالت نامبرده نیست و در سایر نقاط نیز گزارش سرقت خودروهای یاد شده دیده می شود. در حال حاضر خودروهای جدید تولید شده توسط هیوندای و کیا به دلیل مجهز بودن به سیستم های ضد سرقت دچار این مشکل نشده اند.

سخنگوی شرکت هیوندای به خبرنگار مجله Motor one گفت:” شرکت هیوندای نگران افزایش سرقت خودروهای مشتریان است. ایمنی و رفاه مشتریان اصلی ترین اولویت شرکت است. خودروهای تولید شده توسط این شرکت استانداردهای وضع شده فدرال را پاس کرده و همه آنها مجهز به سیستم ایمبولایزر هستند.”

منبع: www.motor1.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *