فراری ۲۹۶ GT3 از راه رسید!

فراری 296

فراری سال گذشته اقدام به معرفی فراری ۲۹۶ GTB نمود. روز گذشته این شرکت ایتالیایی نسخه مسابقه ای ۲۹۶ را با نام GT3 به نمایش گذاشت.

این خودرو در حقیقت نسل جدید فراری ۲۴۶ SP به حساب می آید که در سال ۱۹۶۱ معرفی شد. ۲۹۶ نیز همانند نیاکان خود از یک پیشرانه ۶ سیلندر استفاده می کند که در وسط خودرو قرار گرفته است.

بنا به اظهارات مدیران فراری این خودرو در تمام زوایا و جزئیات مطابق با قوانینِ جدید GT3 ساخته شده است. با این حال در نگاه اولیه بخش زیادی از قطعات با نسخه GTB یکسان به نظر می رسد.

به جهت رعایت قوانین قدرت موتور فراری ۲۹۶ از ۸۱۹ اسب بخار به ۶۰۰ اسب بخار کاهش یافته و گشتاور این پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری نیز از ۷۴۰ به ۷۱۰ نیوتن متر کاهش یافته است. بخش عمده این کاهش قدرت به دلیل حذف موتور الکتریکی می باشد و از مزایای آن کاهش مرکز ثقل خودرو است. گیربکس خودرو از نوع ۶ سرعته بوده که بروزرسانی های متعددی را تجربه کرده است.

GT3 نسبت به مدل GTB کاهش وزن زیادی داشته است. این خودرو با وزن ۱۲۵۰ کیلوگرم ۲۲۰ کیلو سبک تر از نسخه جاده ای است. سیستم تعلیق در جلو و عقب از نوع دو جناغی با پایه های آلومینیومی با دمپرهای قابل تنظیم در ۵ جهت است. فراری جهت افزایش پایداری طول خودرو را نیز افزایش داده است. لاستیک های ۲۰ اینچی به سایز ۱۸ تغییر یافته و وظیفه ترمزگیری بر عهده دیسک های ۴۰۰ میلی متری در جلو و ۳۳۲ میلی متری در عقب است که به ترتیب ۶ و ۴ پیستون دارند.

فراری 296
فراری GT3 نسبت به مدل GTB به میزان ۲۲۰ کیلو سبک تر است

فراری ۲۹۶ ظاهرِ تهاجمی و زیبایی دارد. برایند این موضوع خاصیت آیرودینامیک عالی و افزایش Down Force به میزان ۲۰% نسبت به مدل ۴۸۸ می باشد. فراری برای دستیبابی به این مهم توجه ویژه ای روی دریچه های بال جلو، دیفیوزر عقب، آیینه های بال و محفظه موتور خودرو داشته است.

فراری در طراحی داخل کابین نظرات رانندگان خود را اعمال نموده است. با ورود به داخل کابین فرمان فرمول یک توجه شما را به خود جلب می کند. در بخش های مختلف کابین نیز از فیبر کربن استفاده شده تا علاوه بر کاهش وزن طراحی چشم نوازی را به همراه داشته باشد.

داخل فراری 296
طراحی داخل کابین با نظر مستقیم رانندگان فراری انجام شده است

برای مشاهده فراری ۲۹۶ در پیست مسابقه باید تا مسابقات ۲۴ ساعته دایتونا که در سال آتی برگزار می شود منتظر بود.

منبع: www.autoexpress.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *