خداحافاظی دوج چلنجر با موتورهای بنزینی!

دوج چلنجر بنزینی

مهاجرت خودروسازان به موتورهای الکتریکی امری اجتناب ناپذیر است. این مهاجرت در برخی خودروسازان سرعت بیشتری گرفته اما همچنان دوج یک پناهگاه امن برای موتورهای پرحجم بنزینی است. اما شایعات مطرح شده این موضوع را نقض می کنند.

سخنگوی دوج با ارسال یک ایمیل به موتور۱ گفت:”در پلتفرم بعدی دوج نه تنها از موتور ۸ سیلندر hemi بلکه از هیچ موتور بنزینی دیگری نیز استفاده نخواهد شد.” این خبر در حالی به گوش میرسد که چندی قبل موتور ترند اعلام کرده بود پلتفرم Hemi برای مدل های چلنجر و چارجر بازخواهد گشت!

پلتفرم Hemi در سال ۲۰۰۵ توسط کراسیلر معرفی شد. این پلتفرم که با نام اختصاری LX شناخته می شود برای مدل های چلنجر و چارجر با موتورهای ۶ و ۸ سیلندر توسعه یافت.

دوج از مدت ها قبل در حال تحقیق و توسعه روی یک خودروی عضلانی الکتریکی است. انتظار می رود طی چند هفته آینده مدل مفهومی این خودرو معرفی شود. قرار است این خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود. تیم کونیکس مدیرعامل دوج گفته: ” ورود پیشرانه الکتریکی به معنی از رده خارج شدن موتورهای بنزینی نیست. در ابتدا پیشرانه بنزینی و الکتریکی به طور همزمان تولید خواهند شد و به تدریج موتور بنزینی از رده خارج خواهد شد.”

منبع: www.motor1.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *