چگونه تونل باد هوندا موجب تفاوت و برتری ماشین مسابقه ای ایندی کار خواهد شد؟

تونل باد هوندا

کمپانی ژاپنی هوندا ۱۲۴ میلیون دلار را صرف ساخت تونل باد جدید خود در ایالت Ohio آمریکا نموده است. این تونل باد جهت تست و بررسی ضریب پسا خودروهای این شرکت از جمله خودروهای مسابقه ای شرکت کننده در مسابقات سرعت ایندیاناپلیس ساخته شده است.

مسابقات اتومبیل رانی مختلف شامل ناسکار، فرمول یک، ایندی کار و…. تیم های شرکت کننده را ملزم می کنند تا نسبت به قوانین پیچیده این مسابقات پایبند باشند.

قوانین مسابقات اتومبیل رانی شامل موارد زیادی می شود. از سایز، ضخامت و محل برچسب های نصب شده بر روی خودرو گرفته تا حجم موتور و قدرت خروجی آن. این قوانین سبب می شود تا تیم های مختلف خودروهایی نزدیک به هم از نظر مشخصات فنی داشته باشند. برایند این موضوع ایجاد رقابت نزدیک بین تیم های شده که سبب می شود توانایی راننده و استراتژی مدیریت تیم اهمیت بیشتری نسبت به قدرت تولیدی موتور داشته باشد.

بخش مربوط به قوانین آیرودینامیک مسابقات ایندی کار ۲۰۲۲ شامل ۱۰ صفحه است. پس از مطالعه این قوانین ممکن است تصور کنید مهندسین هوندا در تونل باد ۱۲۴ میلیون دلاری خود نمی توانند اقدام شاخصی در جهت بهبود آیرودینامیک خودروهای مسابقه ای انجام دهند.

در حالی قوانین وضع شده به شدت دست مهندسان را جهت تغییرات فیزیکی بر روی خودرو بسته است اما آموخته های آنها در این تونل باد فوق العاده می تواند برتری محسوسی نسبت به سایر تیم ها داشته باشد. مهندسان هوندا می توانند در این تونل باد درک بیشتری از نیروهای وارد شده به خودرو در سرعت های نزدیک به ۳۸۰ کیلومتر در ساعت داشته باشند.

این تونل باد مجهز به یک ژنراتور الکتریکی با قدرت ۶۷۰۰ اسب است که می تواند بادی با سرعت ۳۰۸ کیلومتر در ساعت تولید کند.

آقای وتزل مهندس ارشد آیرودینامیک در پروژه ۵ ساله ساخت این تونل باد نقش داشته است می گوید: “هرچه شما به حداکثر سرعت نزدیک تر می شوید اطلاعات شما در مورد شرایط مسیر دقیق تر می شود.”

این تونل باد در آزمایشگاه خودروهای هوندا در اوهایو ساخته شده جایی که این خودروساز یکی از بزرگترین کارخانه های خود را در اختیار دارد. این تونل باد بهار سال جاری افتتاح شد و بیشتر برای تست و برسی خودروهای معمولی استفاده می شود اما هوندا یکی از برنامه های اصلی این تونل باد را برای تست خودروهای مسابقه ای اختصاص داده است.

انتظار می رود ازین پس کلیه تست های آیرودینامیکی این شرکت در بخش آمریکای شمالی در این مجموعه انجام شود که بدین شکل صرف جویی زیادی در زمان و هزینه خواهد شد.

منبع:

Add content here (w = 1~12 )
Add content here
www.autonews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *