راه های پیشگیری از خرابی پلوس

خرابی پلوس

پلوس نیروی محرک دیفرانسیل را چرخ ها منتقل می کند. برای جلوگیری از خرابی پلوس باید نکات زیر را رعایت کرد:

  • پارگی گردگیر پلوس: این گردگیر در فاصله ی بین چرخ و گیربکس نصب می شود. به دلیل حفاظت مستقیم از گیربکس و پلوس این بخش اهمیت بسیاری دارد و می بایست به صورت دوره ای بازدید شود. در صورت پاره شدن گردگیر پلوس به احتمال زیاد گیربکس و پلوس آسیب خواهند دید.
  • شل بودن مهره سرپلوس: در صورت شل بودن مهره سرپلوس در هنگام شروع به حرکت به پلوس ضربه وارد شده و همین مورد باعث خرابی این قطعه می شود.
  • رها کردن ناگهانی پدال کلاچ: در صورتی که عاشق رانندگی پرشتاب هستید احتمالا به زودی زمان تعویض پلوس ماشین شما فراخواهد رسید. یکی از ملزومات شتاب ناگهانی رها کردن ناگهانی پدال کلاچ است. باید بدانید با انجام این کار ضربه سنگینی به پلوس ها وارد شده و همچنین بخش های مختلفی از ماشین آسیب می بینند.
  • کاهش سرعت در پیچ های تند: لذت پیچیدن با سرعت بالا بر هیچکس پوشیده نیست. اما انجام این کار باعث وارد شدن فشار زیادی به پلوس ها می شود. بهتر است پیش از رسیدن به پیچ سرعت خودرو را کم کنید.
  • معکوس کشیدن منطقی: پیش از معکوس کشیدن می بایست تناسب دور موتور و سرعت خودرو را در نظر بگیرید. زود یا دیر معکوس کشیدن هردو برای موتور، گیربکس و همچنین پلوس ها مضر هستند.
  • در صورتی که نیروی ترمز دستی به چرخ های محرک اعمال می شود (مثل خودروی زانتیا) تا زمان توقف کامل به هیچ عنوان ترمز دستی را نکشید. این موضوع به این دلیل است که با کشیدن ترمز دستی نیرویی خلاف جهت حرکت خودرو به آن اعمال شده و پلوس ها به شدت آسیب می بینند.
  • در صورتی که قصد دارید خودروی دیگری را بکسل کنید حتما می بایست خودروی شما وزن بیشتری داشته باشید. در صورت عدم رعایت این موضوع فشار مضاعفی به بخش های مختلف خودرو وارد می شود.

در صورت رانندگی با پلوس خراب ممکن است این مشکلات رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *