نیسان ماکسیما به خط پایان رسید

نیسان ماکسیما

ماکسیما را می توان یکی از محصولات مهم کمپانی نیسان به شمار آورد. این سدان فول سایز که از سال ۱۹۸۰ روی خط تولید قرار دارد همواره فروش مطلوبی را به همراه داشته است. در بازه ی سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ این خودروی با کیفیت ژاپنی در ایران نیز مونتاژ شد که نمونه های سالمِ آن همچنان پرطرفدار است.

اما موج الکتریکی شدن خودروهای بنزینی این بار باعث قربانی شدن ماکسیما شده است. این خودرو که همواره با یک پیشرانه ۶ سیلندر حرف های زیادی برای گفتن داشت به زودی با خط تولید خداحافظی خواهد کرد. نیسان اعلام کرده در سال ۲۰۲۳ تولید ماکسیما برای همیشه متوقف خواهد شد. با توجه به محبوبیت بالای این خودرو احتمالا به زودی نسخه الکتریکی با مشخصات و طراحی جدید به بازار عرضه خواهد شد.

نیسان ماکسیما مدل 1992
نیسان ماکسیما مدل ۱۹۹۲

تولید ماکسیما با موتور الکتریکی هنوز به تایید رسمی نیسان نرسیده است. اما با توجه به اینکه این خودروساز ژاپنی پیش از این یک سدان الکتریکی با برند اینفینیتی (برند زیر مجموعه نیسان) جهت تولید در کارخانه نوسازی شده Canton رونمایی کرده است، احتمالا ماکسیما نیز مسیر الکتریکی شدن را طی کند. پس از اعلام توقف تولید ماکسیما نیسان در پیامی به طرفداران خود گفت: ” منتظر خبرهای آینده از نیسان ماکسیما باشید. ما به دنبال انجام سفرها با وسایل نقلیه هیجان انگیز هستیم.”

در صورت تولید ماکسیما با موتور الکتریکی احتمالا طراحی این خودرو تغییر چشمگیری را تجربه کند. ماسیما در حال حاضر با طراحی سال ۲۰۱۵ عرضه می شود و از زمان معرفی بروزرسانی خاصی را تجربه نکرده است. این خودرو دارای یک موتور ۶ سیلندر بوده که انتقال قدرت به وسیله یک گیربکس ۶ سرعته CVT به چرخ های جلو انجام می شود.

در حال حاضر نیسان برای گسترش محصولات الکتریکی خود تحت فشار است. تنها محصول الکتریکی این شرکت مدل لیف است که قرار است به زودی از خط تولید خارج شود. نیسان همانند سایر شرکت ها درصدد است در دهه جاری تعداد خودروهای الکتریکی خود را افزایش دهد.

منبع: www.motortrend.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *