فرناندو آلونسو به تیم استون مارتین پیوست

فرناندو آلونسو

فرناندو آلونسو قهرمان ۲ دوره از مسابقات فرمول یک به تیم استون مارتین پیوست. هفته گذشته سباستین فتل راننده ی کهنه کارِ این تیم اعلام بازنشستگی کرد و پس از آن تیم بریتانیایی به دنبال معرفی جایگزین وی بود. ظاهرا استون مارتین تواسنته با فرناندو آلونسو یک قرارداد طولانی مدت منعقد نموده تا این راننده ی با تجربه بیست و دومین سال حضور خود در فرمول یک را با این تیم جشن بگیرد.

این انتصاب نشان داد استون مارتین به دنبال جاه طلبی های خود پس از بازنشستگی سباستین فتل است. آلونسو در طی مسابقات فرمول یک موفق به کسب ۳۲ پیروزی و ۲ قهرمانی شده در حالی که سباستین فتل با کسب ۵۳ پیروزی و ۴ قهرمانی در جایگاه بالاتری قرار دارد.

آلونسو امیدوار است که با حضور خود بتواند نیروی تازه ای به این تیم بریتانیایی تزریق کند. چرا که در مسابقات امسال این تیم عملکرد موفقیت آمیزی را به نمایش نگذاشته و در رده بندی نهایی اغلب در جایگاه پنجم و ششم بوده است.

آلونسو پس از این انتقال در مصاحبه ای گفت:” من مطمئنم استون مارتین برای رسیدن به پیروزی تمام انرژی و تعهد خود را به کار خواهد گرفت، به همین دلیل امروز یکی از هیجان انگیزترین روزهای تیم ها در فرمول یک است. من لارنس (رئیس استون مارتین) و لنس (پسرش، راننده استون مارتین) را سالهاست می شناسم و می دانم آنها اشتیاق و جاه طلبی بسیاری برای کسب موفقیت در فرمول یک دارند.”

وی افزود: ” من می دانم این تیم تاکنون افراد بزرگی که سابقه پیروزی های مختلف دارند را جذب نموده است. همچنین از امکانات عظیم و منابع بسیار عالی موجود در این تیم آگاه هستم.”

او اخیرا ۴۱ سالگی خود را جشن گرفته است. مدت زمان قرارداد با اون با استون مارتین نامشخص است و شایعه شده که وی به دنبال قرارداد ۲ ساله با تیم آلپاین بوده که با مخالفت این تیم مواجه شده است.

چنانچه آلونسو تا پایان سال ۲۰۲۴ مسابقه دهد می تواند به رکورد ۴۰۰ مسابقه دست یابد. رکورد دار تعداد مسابقات فرمول یک کیمی رایکون با ۳۴۹ مسابقه است و آلونسو با ۳۴۶ مسابقه در یک قدمی شکست رکورد او است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *