شرط جذاب فولکس واگن برای کارگران روسیه

شرکت فولکس واگن

تبعات جنگ اوکراین و روسیه همچنان دامن شرکت های اروپایی را گرفته است. گروه فولکس واگن که دارای سایت های تولید خودرو در روسیه است به ۲۰۰ نفر از کارگران خط مونتاژ خود پیشنهاد داده در صورتی که شغل خود را داوطلبانه ترک کنند حقوق آنها را پرداخت نماید.

از زمان حمله روسیه به اوکراین این کارخانه در نیژنی نووگورد تعطیل شده است. حالا فولکس واگن به کارگران این سایت تولیدی پیشنهاد کرده که تا پایان سال ۲۰۲۲ می توانند این پیشنهاد را بپذیرند. اگرچه هنوز مبلغ پرداختی مشخص نشده است اما روزنامه روسی کومرسانت گزارش داده به کارگرانی که این پیشنهاد را تا پیش از ۱۶ ژوئن بپذیرند ۶ ماه حقوق پرداخت خواهد شد.

مدیران شرکت فولکس واگن هنوز دلیل این تصمیم خود را اعلام نکرده اند. اما گزارش ها حاکی از آن است که فولکس واگن به دنبال راهی برای کاهش خسارات مالی ناشی از جنگ است. و همچنین این اقدام مشخص می کند که کارخانه های این شرکت تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ آغاز به کار نخواهند کرد.

این پیشنهاد پس از تصویب تحریم های روسیه ارائه شد. اگرچه فولکس واگن مالک کارخانه های تولید خودرو در روسیه نیست اما این شرکت قراردادی برای مونتاژ ۳ خودرو در این کشور منعقد نموده است. این تنها کارخانه تحت قرار داد فولکس واگن نیست و یک کارخانه دیگر در کالوگا نیز با حدود ۴۲۰۰ کارگز وظیفه تولید محصولات این شرکت را بر عهده داشته که در حال حاضر تعطیل شده است.

پس از تعطیلی این کارخانه فولکس واگن مسئولین حمایت از کارگران خود را بر عهده گرفت. علاوه بر این فولکس واگن شرکت های استون مارتین،بی ام و، فورد، جنرال موتور، هوندا، جگوار و لندرور نیز فعالیت خود را در این کشور متوقف کردند.

 

 

منبع: www.autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *