کمپانی کیا به رکورد فروش ۱۰ میلیون خودرو در آمریکا رسید

کیا EV6

کمپانی کیا اعلام کرد این شرکت در هفته جاری به رکورد فروش ۱۰ میلیون خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا رسیده است. خودرو به فروش رفته یک دستگاه کیا EV6 تمام الکترونیک قرمز رنگ بوده که با فروش آن در کالیفرنیا این رکورد برای کیا به دست آمده است.

خریدار خودرو خانم Monti Charoenphong در مصاحبه با روابط عمومی کیا گفت: “خانواده من سال ها با اتومبیل های کیا رانندگی می کنند و پس از معرفی و عرضه کیا EV6 تصمیم به خرید این خودرو گرفتم.”

مدیر اجرایی کمپانی کیا در آمریکا گفت:” رسیدن به این رکورد یک دستاورد قابل توجه برای این شرکت است. وی افزود ما نه تنها به عملکرد گذشته خود افتخار میکنیم بلکه برای موفقیت بیشتر در آینده نیز تلاش خواهیم کرد.

به پاس دستیابی به این رکورد ارزشمند شرکت کیا تصمیم دارد مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار به ارگان های مختلف از جمله بیمارستان کودکان سن خوزه کمک نماید.

کمپانی کیا یک برند جوان در بازار ایالات متحده به حساب می آید. این شرکت در سال ۱۹۹۲ چهار نمایندگی خود را در پورتلند افتتاح کرد. اولین خودروی به فروش رفته این شرکت در بازار آمریکا کیا کامپکت سفیا بود که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۳ تولید شد. ادامه فروش با خودروی کیا اسپورتیج صورت گرفت که این خودرو همچنان روی خط تولید قرار دارد.

در سال ۱۹۹۷ و به دنبال بحران اقتصادی در آسیا کمپانی کیا اعلام ورشکستگی کرد و شرکت هیوندای توانست در رقابت با شرکت فورد ۵۱ درصد سهام این شرکت را از آن خود کند. از آن زمان این شرکت چندین خودروی جدید را در بازار ایالات متحده عرضه کرده و مشارکت های مختلفی در امور مختلف آمریکا انجام داده است.

این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ میلادی خط تولید خود را به صورت کامل الکترونیک نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *