گیر کردن دور موتور روی ۱۵۰۰

گیر کردن دور موتور روی 1500

موتور اصلی ترین جزء هر خودرو است. موتور خودرو با توجه به نوع کاربری و حجم موتور توانایی دستیابی به دورهای مختلفی را دارد. گاهی اوقات در خودروهای با دریچه گاز برقی در هنگام روشن کردن خودرو شاهد گیر کردن دور موتور روی ۱۵۰۰ دور هستیم. در این نوشتار قصد داریم به بررسی و رفع این عیب بپردازیم.

در خودروهای با دریچه گاز برقی وظیفه باز و بسته شدن دریچه گاز بر عهده ایسیو ECU است. با فشردن پدال گاز در ابتدا فرمان افزایش دور موتور به ایسیو می رسد. در ادامه ایسیو با ارسال پارامترهای مختلف به موتور فرمان افزایش دور موتور را صادر می کند. هنگامی که ایراد گیر کردن دور موتور روی ۱۵۰۰ دور رخ می هد یک ایراد فنی باعث می شود ایسیو نتواند دریچه گاز را کنترل کند. در این حالت خودرو روی حالت اضطراری قرار گرفته و دور موتور روی ۱۵۰۰ دور ثابت مانده تا به یک تعمیرگاه برسیم.

این ایراد می تواند به دلایل زیر رخ دهد:

۱- وجود مشکل در دریچه گاز، کانکتور دریچه گاز و یا سیمکشی این قطعه تا ایسیو

۲- وجود مشکل در سنسور پدال گاز، کانکتور و یا سیمکشی این قطعه تا ایسیو

دقت داشته باشید مشکل گیر کردن دور موتور با ایراد بالا رفتن بی دلیل دور موتور متفاوت است. در مورد دوم معمولا مشکل از استپر می باشد و نباید این ۲ مشکل را اشتباه گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *