دلیل استارت نخوردن ماشین

دلیل استارت نخوردن ماشین

سیستم استارت یکی از مهمترین بخش های هر ماشین است. این سیستم با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی موتور خودرو را به جریان می اندازد. استارت نخوردن ماشین یکی از مشکلاتی است که ممکن دلایلی مختلفی داشته باشد. در این نوشتار به بررسی این علل می پردازیم.

در مرحله اول می بایست از سلامت باتری ماشین مطمئن. راه حل ساده این است که در هنگام استارت به نور چراغ ها پشت آمپر دقت کنیم. در صورتی که هنگام استارت زدن،  نور چراغ ها ضعیف شود نشان دهنده ضعف شارژ باتری است.

مرحله دوم چک کردن کابل های اتصال بدنه از لحاظ سالم بودن و محکم بودن است. همچنین می بایست از سلامت سرباتری ها و عدم سولفاته شدن آنها مطمئن شد.

مرحله سوم: یک کابل از قطب مثبت باتری تا اتومات استارت وجود دارد. این کابل را از لحاظ نداشتن قطعی چک کنید. همچنین در قسمت سمت چپ استارت یک مهره کوچک وجود دارد که باید در جای خود محکم باشد.

مرحله چهارم: در این مرحله می بایست اتومات استارت و سیم تحریک آن را چک کرد. برای این کار به کمک یک پیچ گوشتی برق ۱۲ ولت اتومات استارت را به پیچ پایین آن متصل می کنیم. در صورتی که صدای استارت به گوش برسد نشان دهنده این است که یا مغذی سویچ خراب است و یا سیم تحریک تا اتومات استارت دارای مشکل قطعی است.

مرحله پنجم: برای اطمینان از سالم بودن اتومات استارت یک کابل را به قطب مثبت باتری و یک سر آن را نیز به ورودی استارت وصل می کنیم. چنانچه صدای استارت شنیده شود نشانه این است که اتومات استارت خراب است و اگر صدای استارت شنیده نشود ممکن است موتور اصلی استارت خراب باشد.

دقت داشته باشید استارت نخوردن ماشین ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و در صورت سالم بودن سیستم استارت می بایست سایر بخش ها بررسی شود.

در صورتی که خودروی شما دارای ایسیو ECU j34 است و مشکل استارت دارید این مقاله را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *