قطع شدن دانلود ایسیو و راه های رفع آن

دانلود ایسیو

با انژکتوری شدن خودروها قطعه جدیدی به نام ایسیو ECU به مجموعه تجهیزات فنی اضافه شد. این قطعه الکتریکی وظیفه کنترل بخش های مختلف خودرو را بر عهده دارد. اضافه شدن ایسیو علاوه بر بهبود عملکرد خودرو در بحث عیب یابی نیز کمک شایانی به تعمیرکاران نموده است. در صورت بروز عیب های ساده می توان با اتصال دستگاه دیاگ به خودرو علاوه بر مطلع شدن از مشکل نسبت به رفع آن نیز اقدام نمود. یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین کار به دستگاه دیاگ رخ دهد قطع شدن دانلود ایسیو است. در ادامه به بررسی این مشکل می پردازیم.

دانلود ایسیو یکی از اصلی ترین کارهایی است که می توان با دستگاه دیاگ انجام داد. اما در برخی مدل های ایسیو به خصوص ایسیو ساژم ممکن است قطع شدن دانلود ایسیو مشکل ساز شود. در صورت بروز این مشکل خودرو دیگر روشن نخواهد شد و همچنین چراغ چک خودرو در پشت آمپر روشن نخواهد شد.

در صورتی که مشکل یاد شده به وقوع پیوست استرس نداشته باشید. راه حل این مشکل بسیار ساده است. دلیل بروز این مشکل این است که ایسیو ساژم به ولتاژ باتری بسیار حساس است. چنانچه در هنگام دانلود ECU ولتاژ کوچکترین نوسانی داشته باشد دانلود ایسیو کامل نشده و مشکلات یاد شده اتفاق می افتد.

برای حل مشکل می بایست در ابتدا ولتاژ باتری چک شود. چنانچه ولتاژ باتری کم است ابتدا با انجام باتری به باتری ولتاژ را به حد پایدار برسانید.

در مرحله بعد با اتصال دستگاه دیاگ وارد قسمت دستی شده و ایسیو مورد نظر را انتخاب کنید. سپس گزینه دانلود ایسیو را انتخاب کرده و اجازه دهید پروسه دانلود ایسیو انجام شود.

با اتمام فرایند دانلود ایسیو چراغ چک در پشت آمپر روشن شده و می توانید خودرو را روشن کنید.

دقت داشته باشید ایسیو ساژم مقاومت بالایی داشته و به راحتی خراب نخواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *