آموزش تعمیر کویل دوبل خودرو

۱⃣ -سوئیچ را در حالت off قرار دهید.

۲⃣ -کانکتور دسته سیم کویل دوبل را با آزاد کردن خارضامن جدا کنید.

۳⃣ -مقدار مقاومت الکتریکی سیم پیچ های کویل دوبل را اندازه گیری کنید.

۴⃣ -مولتی متر را در وضعیت اهم قرار دهید.
 

✅ -سیم پیچ اولیه شمع۲و۳:

♦️ پراپ های مولتی متر را به پایه های (۳یا۴و۲)ورودی کویل دوبل وصل کرده و مقدارمقاومت را اندازه گیری کنید.

✅ -سیم پیچ اولیه شمع ۱و۴:

♦️  پراپ های مولتی متر را به پایه های (۳یا۴و۱) ورودی کویل دوبل وصل کرده ومقدار مقاومت را اندازه گیری کنید.
 

✅ -سیم پیچ ثانویه شمع۲و۳:

♦️ پراپ های مولتی متر رابه پایه۲و۳خروجی کویل دوبل وصل کرده ومقدارمقاومت را اندازه گیری کنید.
 

✅ -سیم پیچ ثانویه شمع۱و۴:

♦️ پراپ های مولتی متر رابه پایه۱و۴خروجی کویل دوبل وصل کرده و مقدار مقاومت را اندازه گیری کنید.
 

♎️ -اگر مقدار مقاومت سیم پیچ اولیه۰/۶  اهم و سیم پیچ ثانویه ۱/۲. اهم است کویل دوبل سالم است،

 

⭕️ درغیر اینصورت؛

۱⃣ -دسته سیم کویل دوبل را ازنظر قطع بودن بررسی کنید،

۲⃣ -کابل منفی باتری را جدا کنید.

۳⃣ -کانکتور دسته سیم کویل دوبل، رله دوبل را جدا کنید.
 

۴⃣ -کانکتور مشکی رنگ (M۱) پردازشگر موتور ECU را جدا کنید.

۵⃣ -مولتی متر را در وضعیت اندازه گیری اهمی یا تست دیودی قرار دهید.

۶⃣ -چگونگی ارتباط مدار در دسته سیم و ترمینال ها را بررسی کنید.
 

۷⃣ -مابین ترمینال ۱ کانکتور کویل دوبل و ترمینالG۱ کانکتور مشکی رنگ ECU

۸⃣ -مابین ترمینال ۲ کانکتور کویل دوبل و ترمینالH۳ کانکتور مشکی رنگ ECU

۹⃣ -مابین ترمینال ۲ کانکتور کویل دوبل و ترمینال ۴کانکتور رله دوبل.

@diagcarman

❗️توجه: خرابی یا عملکرد نامطلوب کویل دوبل وضعیت های زیر را ایجاد می کند؛

 

۱-موتور روشن نمی شود.

۲-کاهش قدرت وشتاب موتور دراثر نیم سوز شدن کویل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *