درقسمت انتهاى میل لنگ فلایویل قرار دارد فلایویل که به نام چرخ طیار یا چرخ لنگر نیز خوانده مى شود، وزنه سنگینى است که در کار موتور تاثیر بسزایى دارد . عملیات زیر به عهده فلایویل قرار دارد:↘️↘️↘️↘️
در زمان احتراق که پیستون از نقطه مرگ بالا به نقطه مرگ پایین مى آید جلوى ضربه را گرفته و لرزش موتور را از بین مى برد.
چون قدرتى که از طرف پیستون به میل لنگ داده مى شود، یکنواخت نیست موجب مى شود که سرعت میل لنگ کم یا زیاد شود. اینرسى فلایویل تمایل دارد که آن را با سرعت ثابت حرکت دهد بنابراین فلایویل در موقعى که میل لنگ تمایل به افزایش سرعت داشته باشد قدرت را گرفته و هنگامى که تمایل به کاهش سرعت داشته باشد ،قدرت به آن پس مى دهد. این عمل ضربات وارده از پیستون را خنثى کرده و مانع شکستن و پیچش میل لنگ مى شود. بزرگى و سنگینى فلایویل نسبت عکس باتعداد سیلندرها دارد، مثلا فلایویل خودروی چهار سیلندر از فلایویل خودروی هشت سیلندر بزرگ تر و همین طور سنگین تراست.
نیروى انفجارى را در خود ذخیره کرده و براى تکمیل عملیات سه گانه بعدى به میل لنگ کمک مى کند.
در سطح خارجى (محیط میل لنگ) دنده هاى مخصوصى نصب شده که به منظور گرداندن موتور به وسیله دستگاه الکتریکى استارت به کار می رود و باعث گردش میل لنگ هنگام استارت زدن و روشن شدن موتور مى شود.
فلایویل ،یکى از قطعات دستگاه انتقال نیرو محسوب شده و نیروى موتور به وسیله کلاچ از این قطعه به جعبه دنده منتقل مى شود. فلایویل روى صفحه مدورنعلبکى شکلى که در انتهاى میل لنگ قرار دارد و به نام فلانچ ته میل لنگ معروف است ،توسط پیچ هایى متصل مى شود. در مرکز دایره فلانچ سوراخى وجود دارد که به عنوان تکیه گاه سر شفت ورودى گیربکس بوده و براى جلوگیرى از اصطکاک داخل سوراخ از بوش یا بلبرینگ سوزنی استفاده شده است.