روش تجدید حافظه ECU خودرو

روش تجدید حافظه ECU
—————————-
اصولآ با توجه به اینکه در کارخانه های مختلف روش ها و متدهای مختلفی برای تولید وجود دارد و نیز نظر به استفاده خودرو در کشور ها و مناطق مختلف با شرایط متفاوت، در ECU نوعی قابلیت سازگاری و یکسان سازی وجود دارد که این توانایی بر مبنای چهار عنصر ذیل پایه گذاری می شود:
• سنسور اکسیژن

• سنسور موقعیت دریچه گاز
• سنسور ضربه
• استپ موتور
برای انجام عملیات تجدید حافظه از روش پیشنهادی شرکت پژو به شرح زیر استفاده می کنیم:
سوییچ را به مدت حداقل ۱۰ ثانیه ببندید.
سوییچ را به مدت حداقل ۱۰ ثانیه باز کنید.
خودرو را روشن کرده و به مدت حداقل ۱۰ ثانیه گاز ندهید.
دنده ها را به ترتیب یک به یک معرفی می کنید :

به ترتیب زیر به طور متوالی دنده ها را از دنده یک تا دنده پنج به ECU معرفی می کنیم:
دنده۱ « RPM 3500 « دنده۲ « RPM 3500 « خلاص و کاهش سرعت « دنده ۱
دنده۲ « RPM 3500 « دنده۳ « RPM 3500 « خلاص و کاهش سرعت « دنده ۲
دنده۳ « RPM 3500 « دنده ۴ « RPM 3500 « خلاص و کاهش سرعت « دنده ۳
دنده ۴ « RPM 3500 « دنده ۵ « RPM 3500 « خلاص و کاهش سرعت « دنده ۴
دنده ۵ « RPM 3500 « خلاص « دنده ۵
در این لحظه کلیه دنده ها به ECU معرفی شده اند.

حال به مدت ۱۵ دقیقه در دنده های مختلف و با دورهای مختلف و فول-گاز حرکت می کنیم تا حالات مختلف شرایطی و لحظه ای به ECU معرفی شود.
تذکر:دنده عقب نیاز به معرفی ندارد.
تذکر:هنگام تجدید حافظه بهتر آن است که خودرو تک سرنشین بوده و در جاده کفی رانده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *