انواع کمک فنر خودرو

 

 کمک فنر تلسکوپی  هیدرولیکی  :

✔️ این کمک فنرها  از  دو  یا سه لوله هم محور  تشکیل شده است اگر کمک فنر سه لوله ای باشد خارجی ترین لوله  گردگیر است  طرز کار این کمک فنر در موقع  باز شدن به  این  صورت می باشد  که  روغن داخل  محفظه  بالای پیستون  به  طرف پایین  و به داخل محفظه زیر پیستون رانده می شود  روغن پس از عبور از گذرگاه های  نگهدارنده سوپاپ برگشت از میان  دیسک سوپاپ برگشت با فشار خارج شده  و از میان کلیه سوراخ های پیستون عبور می کنددر طی کورس باز شدن روغنی که در محفظه بالای پیستون تحت  فشار قرار گرفته  به محفظه زیر پیستون جریان  می یابد  این  عمل برای جبران  حجم جابجا شده  میل پیستون است زمانی که میل کمک فنر به بالا کشیده می شود فنر سوپاپ مکش در  مجموعه  سوپاپ  فشاری  به واسطه عبور روغن بلند شده  به طوری  که  سوپاپ دیسکس   فشاری و سوپاپ نگهدارنده  اجازه عبور روغن را می دهد در ضمن مرحله جمع شدن کمک فنر عکس مرحله باز شدن می باشد.

کمک فنر گازی  :

 

✔️ بزرگترین امتیاز کمک  فنر گازی  نسبت به کمک فنر هیدرولیکی در انتقال سریع حرارت می باشد  چون لوله  خارجی ان در  تماس  مستقیم با هوا است لذا انتقال حرارت  سریع تر انجام میشود این نوع کمک فنر ها  در درجه حرارتی بیش از ۲۰۰ درجه سانتی گراد به خوبی  کار می کند معمولا طراحی ان ها  از یک یا دو  لوله هم  محور ساخته شده و کاربرد وسیعی در صنایع خودرو سازی دارند برای مثال در صندوق عقب بعضی از خودروهاسواری و اتوبوس ها و حتی تخت خوابهای بیمارستان و صندلیهای دندان  پزشکی کاربرد  دارد  در ضمن در درون کمک فنراز گاز تنها استفاده نشده بلکه از گاز و روغن استفاده  شده که این روغن و گاز در دو  محفظه جدا از هم قرار دارند  و هر یک وظیفه خاص خود را درموقع جمع شدن و باز شدن کمک فنرانجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *