آشنایی با انواع انژکتور

✅مدلهای انژگتوری مختلف:

A : دسته غیر ترتیبی :

که دراین دسته چهار انژگتور باهم عمل پاشش راانجام میدهند به این دسته مگنتی مارلی گفته میشود مانند

 سری اول پژوپرشیا وسمند

 

B: دسته نیمه ترتیبی :

در این دسته انژگتورها بصورت جفت جفت پاشش میکنند یعنی انژگتور ۱و۴ باهم وانژگتورهای ۲و۳ نیز باهم

 عمل پاشش را انجام می دهند که به گروه SL96  معروف است مانند پژو ۴۰۵ و پژو RD

c: دسته ترتیبی :

این دسته با پیشرفت تکنولوژی جایگزین جایگزین دو گروه قبلی شد وامروزه در تمام اتومبیل های ساخته

 شده از این گروه استفاده می گردد دراین نوع ترتیب پاشش بصورت میباشد  این دسته معرف

 S2000 وسیستم بوش وsimens است مانند پژو پراید و۲۰۶

 

اما درECU  برای بررسی خطای پیش آمده که چراغ چک روشن میگردد باید دستگاه دیاگ را به ECU متصل

 نمود برای این قسمت یک کابل رابط بین ECU و دستگاه دیاگ قرارداده میشود که در خودروها این محل

 متفاوت میباشد :

در ۲۰۶ داری یک سوکت ۱۶ پایه است که در زیر فرمان قرار دارد

در ۴۰۵و پارس و سمند در کنار مخزن روغن ترمز قرار دارد

در سمند LX در زیر فرمان قراردارد

در RD و ROA نیز در کنار مخزن روغن ترمز قرار دارد

در پیکان داخل جعبه ECU قرار دارد

در زانتیا در داخل جعبه فیوز زیر فرمان قرار دارد

_درسستم مگنتی مارلی میزان سوخت و آوانس جرقه را میتوان بطور دستی تنظیم نمود

_درمدل SL96 فقط میتوان مقدار سوخت را بصورت دستی تنظیم نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *