✅در اول کار باید در ۱۰۰۰ کیلومتر اولی که از اتومبیل استفاده میکنید، تا جایی که ممکن است فشار کمی به آن بیاورید. به آن معنی که سعی کنید تا حدممکن با حداکثر تعداد سرنشین با خودرو به مسافرت نروید و در سر بالاییها از دنده سنگین و مناسب بهره بگیرید تا به موتور فشار نیاید. شتابگیری مناسب تا پیش از رسیدن به سر بالاییها نیز میتواند از فشار آمدن به موتور خودرو جلوگیری کند. در دوران آببندی و حین حرکت باید دقت کنید تا دور موتور از نصف حداکثر مجاز دور موتور بالاتر نرود. حداکثر دور موتور مجاز هر خودرو نیز با رنگ قرمز بر روی عقربه شمارنده دور موتور مشخص شده است. به خاطر داشته باشید دندههای یک و دو تنها برای شروع حرکت و یا ادامه آن با سرعت پایین هستند. اصرار به استفاده از این دو دنده در سرعت های بالاتر میتواند هم به موتور فشار آورده و هم در دوران آببندی، به آن آسیب برساند. پس هر چه میتوانید با دور موتور کمتر و دنده سبک تر برانید . در این مدت باید در استفاده از پدال گاز هم احتیاط کرد و از تخته گاز کردن ماشین خودداری نمود. لایی کشیدن، ترمزهای ناگهانی و دور زدنهای سریع که وزن خودرو را روی یک طرف میاندازد هم از جمله کارهایی هستند که در دوران آببندی باید از آنها پرهیز نمود. سعی شود تا در این دوران از اسپرتنمودن خودرو و یا انداختن رینگ روی لاستیکها اجتناب شود، زیرا خود رینگها که اغلب بدون نظر کارشناسی روی خودرو نصب میشوند، آسیبهای قابل توجهی به شاسی وارد میآورند. بعد از پایان هزار کیلومتر اول، روغن موتور به همراه فیلتر آن باید تعویض شوند تا به این ترتیب برادههای حاصل از تراشکاری سیلندر از درون آن خارج شوند. به خاطر داشته باشید، تنها فاکتور سرعت بالا نمیتواند باعث ایجاد آسیب به خودرو در دوران آببندی شود، بحث مهمتر همان دور موتور است و باید تا جای ممکن از بالا رفتن بیش از اندازه آن جلوگیری نمایید و همواره این موضوع را به یاد داشته باشید که استهلاک اتومبیل به طور مستقیم با فشاری که به موتور آن وارد میآورید رابطه دارد. به این معنی که اگر قدرت موتوری ۱۰۰ اسببخار است و شما به طور مداوم از هر ۱۰۰ اسببخار آن استفاده کنید، عمر این خودرو نسبت به خودرویی که به طور متوسط از ۸۰ اسببخار آن استفاده میشود، حدود یک دوم کمتر میشود.